Wyszukiwarka Google stale ewoluuje i dostosowuje się do potrzeb użytkowników szukających odpowiedzi w sieci. Na początku Google dodawało fragmenty treści bezpośrednio z witryn internetowych, aby w wynikach wyszukiwania udostępnić użytkownikom streszczenie zawartości witryny. Następnie zaczęto dodawać obrazy z serwisów informacyjnych bezpośrednio do wyników wyszukiwania wraz z artykułami, aby ułatwić wyszukiwanie wizualne. Teraz Sztuczna Inteligencja (AI) Google'a zabierze się za treści Twoich blogów. Czy to się komuś podoba, czy nie, treści generowane przez SI to kolejny krok w ewolucji Google jako pośrednika informacji. W tym wpisie na blogu omówimy wszystko, co musisz wiedzieć o treściach generowanych przez AI i jaki będzie ich wpływ na SEO w przyszłości.

Co to w zasadzie jest treść generowana przez sztuczną inteligencję?

Treści generowane przez SI to tekst generowany maszynowo, który naśladuje język ludzki. Może być generowany przez algorytm lub przez maszynę wyszkoloną do naśladowania ludzkiego pisma. Może być wykorzystywana z umiarem do wzbogacenia istniejącego artykułu autora lub do stworzenia zupełnie nowego artykułu zamiast treści napisanych przez człowieka. W miarę jak treści generowane przez SI stają się głównym elementem działalności wydawniczej, twórcy treści będą musieli przekraczać nowe granice etyczne, które mogą na zawsze zmienić oblicze publikacji. Sztuczna inteligencja to po prostu inteligencja wykazywana przez maszyny lub oprogramowanie. Jest to szerokie pojęcie, które obejmuje wiele różnych dziedzin, w tym robotykę, uczenie maszynowe i programowanie komputerowe. Dziedzina badań nad sztuczną inteligencją jest wysoce techniczna i specjalistyczna, a wiele osób pracujących w tej dziedzinie ma doktoraty z informatyki lub matematyki.

Jak działa treść generowana przez SI?

Treści generowane przez SI są tworzone przez oprogramowanie wykorzystujące algorytmy do uczenia się na podstawie dużej liczby przykładowych treści i tworzenia nowych treści w oparciu o te dane. Celem treści generowanych przez sztuczną inteligencję jest tworzenie czytelnych, istotnych i klikalnych treści, których użytkownicy oczekują od wydawców. Na przykład algorytmy uczenia maszynowego Google stworzyły algorytmy, które potrafią wygenerować nową treść na podstawie słowa kluczowego. Algorytm ten pobiera słowo kluczowe, a następnie tworzy oryginalny artykuł z szeregiem fragmentów w akapitach. Następnie dołącza wybrane słowo kluczowe do artykułu i publikuje go w witrynie. Dla tych z nas, którzy pochodzą z epoki Internetu, może się to wydawać dystopijnym koszmarem rodem z science fiction. Jednak tekst generowany maszynowo jest używany już od ponad 30 lat. Na początku istnienia komputerów generowany tekst był używany do podawania prognoz pogody, wyników sportowych, kursów giełdowych i wielu innych informacji, które były potrzebne czytelnikom, ale nie były pisane przez ludzi.

Czy treści generowane przez SI zniszczą SEO?

Cóż, nie jest to nic więcej niż skomplikowany algorytm generowania treści, ale z pewnością będzie miał pewne reperkusje dla branży optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jeśli więc czytasz to i martwisz się o swoją pracę i zastanawiasz się, czy Twoja praca przetrwa napór treści generowanych przez SI, nie martw się... Nic nie wskazuje na to, aby treści generowane przez SI miały jak na razie stać się powszechną lub akceptowaną formą tworzenia treści. Nie jest ona jeszcze napisana w języku dla nas zupełnie naturalnym, więc jest mało prawdopodobne, aby została zaakceptowana przez wyszukiwarki już dziś. Może jednak zacząć być wykorzystywany do uzupełniania innych rodzajów treści, np. podpisów pod zdjęciami, co może być pomocne.

Czy nową nadzieją jest AI?

Nadchodzi era komputerów - w zasadzie już nadeszła, a SI bez wątpienia zmieni sposób, w jaki prowadzimy biznes i żyjemy. Chociaż treści generowane przez SI mogą być najstraszniejszą rzeczą od czasu audycji radiowej "Wojna światów", wykorzystanie SI do generowania treści ma swoje plusy. Prowadzone są liczne badania nad korzyściami płynącymi z wykorzystania SI do generowania treści. Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana do generowania dobrze napisanych treści bez konieczności angażowania ludzkich badaczy, dziennikarzy i autorów. Istnieje wiele korzyści związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji do generowania treści, takich jak poprawa doświadczeń klientów, zwiększenie ich zaangażowania oraz poprawa widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach.

AI w SEO to prawdopodobnie przyszłość
Zdjęcie: Dylan Hunter / Unsplash

Przyszłość treści generowanych przez SI

Sztuczna inteligencja istnieje już od dziesięcioleci, ale dopiero niedawno stała się na tyle zaawansowana, by próbować zastąpić człowieka w coraz większej liczbie dziedzin gospodarki. Jeśli chodzi o tworzenie treści, AI ma kilka zalet w porównaniu z ludzkimi pisarzami: - AI nie potrzebuje przerw, urlopów ani pensji. - Nie męczy się. Pracuje 24 godziny na dobę. Nie jest humorzasta ani nie popełnia błędów z powodu choroby lub stresu. - SI nie potrzebuje przerw na kawę, przekąski ani urlopów. - SI nie nudzi się, pisząc w kółko te same rodzaje treści. W miarę rozwoju treści generowanych przez SI będą one prawdopodobnie wykorzystywane do uzupełniania innych rodzajów treści. Nie wiadomo, czy kiedykolwiek SI będzie w stanie tworzyć prawdziwie naturalny język. Do tego czasu treści generowane przez maszyny prawdopodobnie pozostaną w sferze pomocnych, ale bezosobowych informacji.

Wnioski

Sztuczna inteligencja zmieni sposób, w jaki prowadzimy biznes i żyjemy. Treści generowane przez SI staną się głównym elementem działalności wydawniczej. Istnieje wiele korzyści związanych z wykorzystaniem SI do generowania treści. Przyszłość treści generowanych tylko przez SI jest bardzo świetlana, choć jeszcze nieco odległa...