Praca w domu, znana również jako telepraca lub praca zdalna, oznacza, że można wykonywać swoją pracę bez konieczności przychodzenia do biura. Praca zdalna ma wiele zalet. Może skrócić czas dojazdu do pracy i zmniejszyć wydatki, oszczędzić pieniądze, które w przeciwnym razie wydalibyśmy na paliwo, zapewnić większą elastyczność w zakresie czasu pracy i umożliwić pozostanie w kontakcie z rodziną i przyjaciółmi. Praca zdalna jest szczególnie korzystna dla pracowników, którzy nie mieszkają w gęsto zaludnionych obszarach, gdzie praca jest powszechna. Jeśli brzmi to jak coś odpowiedniego dla Ciebie, czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak pracować zdalnie jako początkujący.

Co to znaczy pracować w domu?

Praca w domu to dokładnie to, na co wygląda - pracujesz w domu. Jest to sytuacja, w której nie musisz udawać się do biura lub innej fizycznej lokalizacji, aby wykonywać swoją pracę. Jednak sam fakt, że pracujesz w domu, nie oznacza, że nie musisz być produktywny. Trzeba być zdyscyplinowanym i zorganizować sobie takie miejsce pracy, które pozwoli nam być produktywnymi.

Narzędzia, których potrzebujesz do pracy zdalnej

Jeśli chcesz pracować zdalnie, zwłaszcza jako freelancer, musisz mieć odpowiednie narzędzia do tej pracy. Technologia przeniosła pracę zdalną na wyższy poziom i obecnie o wiele łatwiej jest wykonywać swoją pracę z dowolnego miejsca na świecie. Komputer: Posiadanie przyzwoitego komputera jest koniecznością dla każdego pracownika zdalnego. Pamiętaj, aby kupić komputer, który poradzi sobie z typem wykonywanej pracy i będzie miał dużo miejsca na przechowywanie danych. Połączenie z Internetem: Szybkość Internetu ma kluczowe znaczenie dla pracy zdalnej. Średnia prędkość Internetu w Stanach Zjednoczonych wynosi 24,6 Mb/s, natomiast zalecana prędkość do pracy zdalnej to 10 Mb/s. Warto rozważyć zakup szybkiego łącza internetowego, jeśli jeszcze go nie posiadasz. Smartfon: Jeśli zamierzasz pracować zdalnie, potrzebny Ci będzie smartfon. Telefon będzie służył Ci jako komputer, więc potrzebujesz czegoś, co poradzi sobie z Twoją pracą. Musisz także znaleźć plan taryfowy na transmisję danych, który będzie odpowiadał Twoim potrzebom.

Jak zachować produktywność, pracując w domu

Jeśli udało Ci się przejść od pracy biurowej do pracy zdalnej, gratulacje! Jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia sukcesu w pracy zdalnej. Jeśli jednak dopiero zaczynasz, możesz mieć problemy z wydajnością. Znalezienie miejsca do pracy: Będziesz potrzebować miejsca w swoim domu, w którym będziesz mógł skupić się na pracy. Warto stworzyć cichą, odizolowaną przestrzeń. Może to być wydzielony pokój w domu lub miejsce na kanapie w salonie z kocem narzuconym na kolana. Stwórz codzienną rutynę: Wydajni pracownicy zdalni mają codzienną rutynę. Jeśli masz taką codzienną rutynę, będziesz w stanie zrobić więcej w krótszym czasie. Znalezienie codziennej rutyny, która sprawdzi się w Twoim przypadku, może być trudne, ale warto podjąć ten wysiłek, gdy już się w nią wczujesz. Pozostań w kontakcie: Pracownikom zdalnym bardzo łatwo jest się odizolować. Należy znaleźć sposób na utrzymywanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną. Można to robić, uczestnicząc w grupach i forach internetowych, prowadząc wideorozmowy i umawiając się na rozmowy telefoniczne z bliskimi.

Wcale nie tak trudno o pierwszą pracę zdalną
Zdjęcie: Luis Villasmil / Unsplash

Gdzie znaleźć pracę zdalną dla początkujących

Jest kilka różnych miejsc, w których można szukać pracy zdalnej dla początkujących. Możesz skorzystać z mediów społecznościowych, aby znaleźć możliwości pracy zdalnej. Nie są to może tradycyjne oferty pracy, ale to dobry początek. Możesz także spróbować znaleźć pracę zdalną na specjalnych stronach internetowych. Jest to świetny sposób, aby rozpocząć pracę zdalną.